nowe media i multimedia

1. Blogowanie i moblogowanie jako zjawisko komunikacyjne

Brady Mark: Blogging, Personal Participation in Public Knowledge-building on the Web. Chimera Working Paper 2005-02. University of Essex, Colchester 2005; URL: www.essex.ac.uk

Koskela Inka, Arminen Ilkka: Attractiveness and Responsiveness of Moblogs. „Observatorio (OBS*) Journal” 2007, no 3, s. 73-91; URL: http://www.obs.obercom.pt

2. Wyszukiwanie jako strategia kulturowa

Battelle John: Szukaj. Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję. Przeł. M. Baranowski, Warszawa 2006 [rozdz. 7 i 8].

3. Determinizm technologiczny, cz. 1.

Kerckhove de Derrick: Powłoka kultury. Warszawa 1996 [całość].

Kerckhove de Derrick: The Internet Enters Television. A Trojan Horse in the Public Mind. URL: http://www.mcluhan.utoronto.ca

4. Determinizm technologiczny, cz. 2.

Kerckhove de Derrick: Inteligencja otwarta. Warszawa 2001 [całość].

Kerckhove de Derrick: Network Art and Virtual Communities. „Parallel Gallery and Journal”, URL: http://www.va.com.au/parallel

5. Web 2.0 i dziennikarstwo obywatelskie jako zjawisko kulturowe

Gillmor Dan: We the Media. Grassroots Journalism by the People for the People. O’Reilly Media, Sebastopol 2006. URL: http://www.oreilly.com

O’Reilly Tim: What is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software. „O’Reilly News”, 30 September 2005; URL: http://www.oreillynet.com

Paulussen Steve, Heinonen Ari, Domingo David, Quandt Thorsten: Doing It Together: Citizen Participation In The Professional. News Making Process. “Observatorio (OBS*) Journal” 2007, no. 3, s. 131-154; URL: http://www.obs.obercom.pt

6. Wolna kultura jako ideologia społeczeństwa sieciowego i praktyka społeczna

Lessig Lawrence: Wolna kultura. Przekład zbiorowy. WSziP, Warszawa 2005 [wprowadzenie i cz. 1. — rozdz.1-5]; URL: http://www.wolnakultura.org

Keen Andrew: Kult amatora. Jak Internet niszczy kulturę. Przeł. M. Bernatowicz, K. Topolska-Gharini. WAiP, Warszawa 2007 [rozdz. 4 i 5].

7. Społeczeństwo sieci, społeczeństwo interaktywne, miasto usieciowione

Castells Manuel: Społeczeństwo sieci. Przeł. M. Marody i in. PWN, Warszawa 2008 [rozdz. 5 i 6].

8. Homo internetus czy homo ludens?

Filiciak Mirosław: Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej. Warszawa 2006 [rozdz. 1 i 2].

Reklamy
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: